Lavendel kaart


                                                                                                            

Hallo,
Vanaf vandaag zal ik hier regelmatig kaarten plaatsen die ik zelf maak. Hierbij probeer ik verschillende technieken uit te leggen en de handigheidjes die ik in de jaren heb geleerd. Misschien breng ik jullie weer op ideeën. Willen jullie mij volgen?

Vandaag een rustige verjaardagskaart. Met als rode (paarse) draad Lavendel.

2015-01-25_15.31.03.jpg wordt weergegeven 

 Benodigdheden:
- Crème kaartkarton van 21 cm bij 14,8 cm (basis kaart)
IMG_20150125_111357.jpg wordt weergegeven- paars karton van 10 cm bij 14 cm
- stukje designpapier van 10,5 bij 8 cm.
- Perkamentpapier om de vlinder uit te stansen
- plaatje Lavendel
- stukje lint van 10.5 cm lang.
- sticker of stempel Gefeliciteerd
- Inkt


Plak het paarse karton in het midden van de kaart. Beïnkt de kaart aan de randen (zie uitleg onderaan). Beïnkt het stukje designpapier en plak dat aan de onderkant van de kaart. Plak het stukje lint gelijk aan de bovenrand van het designpapier. Beïnkt de randen van het plaatje en plak dat midden op je kaart. Pak een stukje perkamentpapier en snij met een mal, pons de vlinder uit. de vlinder heb ik heel zachtjes gesponst met inkt. Zodat de vlinder niet helemaal paars wordt maar een vleugje paars meekrijgt. De vlinder heb ik met en schaartje een beetje body gegeven. (zie foto met uitleg hieronder) Plak de vlinder op de kaart en een sticker Gefeliciteerd. Je kan daar natuurlijk ook een stempel voor gebruiken. Maak een eigen versie en ik zie die graag bij de reacties verschijnen. Veel plezier!


IMG_20150125_111245.jpg wordt weergegeven 
Uitleg inkten van de zijkanten:
Zelf heb ik een schuursponsje in stukken geknipt. 
Het sponsje dep ik een paar keer op het inktkussen en schaaf langs de kaart. 
Je krijgt dan een heel mooi effect.


IMG_20150125_111136.jpg wordt weergegeven 

Met de achterkant van een schaartje bol ik de vlinder zijn vleugels.
Daar krijgt de vlinder een beetje body van.







Veel plezier met kaarten maken! 
Je kan me ook vinden op fb.com/daanskaarten
en op twitter: DaansKaarten.

Tot de volgend keer!!
Groetjes Danielle



Reacties