Zin in het voorjaar

De zon schijnt volop, dus ik heb meteen zin het voorjaar. Dan zien jullie ook terug in de kaart die ik vandaag heb gemaakt!

Gebruikte materialen
De kaart bestaat uit een rode basiskaart gevouwen naar 10,5 cm bij 14,8 cm. Daarop heb ik wit linnenkarton geplakt, iets kleiner dan de rode kaart. Aan de linkerkant heb ik een stukje designpapier geplakt. Erg vrolijk met die kleuren!

Op het witte karton heb ik twee stempels gemaakt. Ik heb hierbij de bladeren en de steel met groen beïnkt en de bloem met rood. Zelf ben ik bezit van kleine inktkussens, dus dat beïnkt makkelijk en kan ik heel gericht kleur aanbrengen. Soms is het even oefenen! Daarna heb ik de bloem met versamark gestempeld op perkamentpapier en met embossingpoeder bewerkt. Daarna heb ik met stift (niet op waterbasis, want dat droogt niet op perkamentpapier) de achterkant van de bloem ingekleurd. Wel even verwarmen met de heattool zodat de inkt goed droogt. Let hierbij wel op dat je de embossingkant niet neerlegt. Die kant wordt ook warm en dan laat je poeder weer los. (dit is mij al meerdere keren overkomen ;-)). Dit zelfde heb ik ook met de vlinder gedaan. Vervolgens uitknippen en verhoogd op de kaart geplakt. Een leuk rood/wit geruit lintje maakt het kaartje af.



Groetjes Danielle

Neem ook eens een kijkje op: Daan's kaarten
Of volg me op Twitter: Twitter Daan's kaarten


Reacties