Holland

Vandaag een Hollands kaartje. Kan natuurlijk niet anders op Koningsdag.

Het is een vrij simpele kaart van 13,5 cm bij 13,5 cm. De basis kaart is blauw met daarop wit linnen karton van 13 cm bij 13 cm. Dan hou je een mooi blauw randje over. De rand van het witte karton is beïnkt met blauwe inkt om de overgang mooier te maken. Dan weer een stukje blauw karton van 12 cm bij 9 cm. Je kan dit natuurlijk aanpassen aan je eigen ideeën. Daarover een stukje designpapier in de kleuren van de Nederlandse vlag.  Tot mijn grote vreugde bleek ik ook nog een plaatje te hebben met grachtenpanden.


Het grachtenhuis heb ik gemaakt met een creatable Joy (1201/0085). Na het uit stansen en embossen heb ik het karton nog even in de mal laten zitten. De geëmboste delen komen nog meer tot hun recht als je ze bewerkt met inkt. Ik gebruik hiervoor een stukje van een schuursponsje (gekleurde zachte kant) en dep over de mal (zie foto). In dit geval heb ik het met goudkleurige inkt gedaan.


Met een leuke tekst stempel en fiets is het kaartje af.
Bedankt voor het langskomen! Tot snel!

Kijk ook eens op:
 
                                                                                

Reacties